sånt som är lite trist

2010-10-23 ♥ 12:43:59 | Kategori >> Odling | KOMMENTARER (2)

Min fina gurka har dött. Den tyckte inte alls om att vara inne. De små gurkorna som hade börjat växa skrumpnade ihop, och sedan hela växten.

Men vi har haft en bra tid tillsammans. Det började i försomras, när det var varmt och fantastiskt och vi inte ens visste då att det skulle bli en tropiskt varm sommar. Jag och sambon köpte växter till balkongen. Gladast var vi för gurkan, men vi var allt annat än säkra på att det skulle bli något av den.

 

Men gurkan ingav hopp. Den växte och fick små, små gurkor. Och en dag hade de växt till sig ordentligt, och var lika stora som såna man köper i affären, då var det dags att skörda. Två omgångar gurkor blev det. Sen kom hösten och kalla vindar hotade, så då fick den flytta in. Då fick den konstiga blåsor. Sen skrumpnad den ihop och dog. Jag tror inte blåsorna hade något med dödheten att göra dock.




Kommentarer
Postat av: Tildaf

Är gurka en perenn?

2010-10-23 @ 19:14:35
URL: http://tildaf.wordpress.com
Postat av: ellinor

nej. Jag trodde jag kunde lura den att sommaren inte var slut men icke...

2010-10-23 @ 19:27:41
URL: http://ellieotts.blogg.se/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0