tillfrisknad och förfriskad

2010-11-01 ♥ 14:21:33 | Kategori >> Festligheter | KOMMENTARER (0)

I lördags var jag plötsligt frisk. Lika plötsligt som jag blev översköljd av denna förbannade kräksjuka så blev jag helt fri ifrån den.

Så sambon och jag åkte med mamma och min syster till Skärholmen för inhandling av diverse prylar. Jag köpte en timer till kaffebryggaren och ett par leggings, typ. Inte världens mest lyckade shoppingrunda, men så går det när man tycker det är ganska trist att handla kläder. Timern är bra att ha i vilket fall, så jag slipper ångest över eventuellt påslagna kaffebryggare i tid och otid.

På kvällen skulle vi på 30-årsfest med punktema. Min blommiga tröja kändes inte så passande, och inte mitt hår heller. Kläderna var tämligen lätta att byta, men håret råddes det ingen bot på trots att jag försökte. Det blir liksom sådär hur jag än gör.

I äkta punkanda så var det ful-ölstävling. Man skulle gissa vilken som var billigast vs dyrast. Prisskillnaden mellan dessa två ytterligheter var inte ens en krona om jag minns rätt.

Det var en trevlig helg, om man bortser från kräksjukan... Nu förbereder jag mig för morgondagens opponering. Inte fullt så kul.



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0