snart är det över och då kan man andas

2010-11-05 ♥ 12:57:34 | Kategori >> Vardag | KOMMENTARER (0)

Så spänd i nacken att jag nästan får panik. Inte blir det bättre av att sitta vid datorn, men det är jag så illa tvungen till eftersom jag måste skriva på uppsatsen. Nacken gör ju inte direkt huvudvärken bättre. Migrän ibland och klassisk spänningshuvudvärk ibland. Tidiga mornar och sömnlösa nätter. Jag tror de flesta som har pluggat känner igen sig.

Snart är jag klar. Snart får jag börja jobba. Det är lite konstigt vilka perspektiv man får när man pluggar, hela sommaren kändes som semester eftersom jag bara behövde jobba heltid. Sen var ju inte det världens mest avancerade jobb för visso, men ändå.

Till sommaren är jag färdig. Då är det bara att hoppas på jobb. Tänk, att ha ett riktigt jobb. Ledig varje helg (eller någon annan dag varje vecka). Semester! Flera veckors ledighet i rad låter ju som en ouppnåelig önskedröm, det är galet att det finns folk som har det så på riktigt. Och att jag kommer blir en av dem.

Men visst, det är skönt att plugga också. Att få styra över sin egen tid lite mer. Att kunna fika med en kompis på en tisdag om man känner för det, och plugga igen någon annan dag. Det är inte tiden egentligen som är stressmomentet, det är faktumet att aldrig aldrig aldrig kunna slappna av.



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0