pyssla finaste julgransdekorationerna av valnötter

2010-11-24 ♥ 11:20:58 | Kategori >> Hus & hem | KOMMENTARER (3)

Underbaraclara skriver om pysslandet tio budord. Jag håller med om att det bästa är att kunna ha sakerna framme. Då blir det inte så jobbigt att röja fram och städa undan, och inspirationen kommer lättare. Men vad gör man om man bor i en tvåa liksom?

När pysselinspirationen kommer så får jag ta fram mina saker ur olika påsar och lådor lite varstans. Här trängs scrapbookinggrejer.


Plockar fram lite saker som kanske kommer till användning... Jag hade inga direkt juliga band tyvärr. Hade fått för mig att det randiga var rödare, men det var mest rosa.


En valnöt som har knäckts (knäppts?) försiktigt med nötknäppare. Min kille krossar dem i vanliga fall med bara händerna (!!) och då blir de bara smulor. Men det fick han inte göra nu.


Jag knöt ett spetsband och la det i nöten...


Jag la en klutt lim i mitten av nöten så spetsen skulle sitta bättre, sen limmade jag längs kanten och satte ihop nöten.


Höll i den ett tag...


Färdigt!

Världens lättaste pyssel. Blir rätt fint tycker jag, och tar inte många minuter. Trist att mina bilder är kassa, så går det när man bara har en kompaktkamera. En gång i tiden "hade" jag en systemkamera, men den var visst min pappas egentligen....



Kommentarer
Postat av: Amanda

Och nu är det jag som "har" en systemkamera! Men bara till jul sen är den visst pappas igen... Dock så har jag egentligen ingen aning om hur man använder den (precis som pappa) så bilderna blir inte bättre än vanligt ändå.



P.s Min kille kan krossa ägg med bara händerna... D.s

2010-11-24 @ 13:20:00
URL: http://tindrelin.blogg.se/
Postat av: kajsa

åh, vilka söta julgransprydnader! :)

2010-11-26 @ 10:57:36
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Jessica

En jättebra idé (som dessutom knappt kräver nåt!). Måste jag prova i jul :)!

2010-11-26 @ 18:45:25

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0