trerätters

2010-12-31 ♥ 13:06:39 | Kategori >> Mat & bak & sånt | KOMMENTARER (0)

Min karl jobbar idag, och ikväll. Är hemma en bra bit efter tolvslaget. Så väldigt tråkigt att inte få fira nyår med honom. Men eftersom det inte blir någon nyårsmiddag ikväll så fick vi äta gott en annan dag istället. I onsdags blev det detta:


Riven parmesanost i små högar på en plåt i ugnen blir spröda parmesanchips.


Halstrad pilgrimsmussla, parmesanchips med balsamico och så lite räkor fick bli förrätt. Helt enkelt bara olika saker som är supergoda. Jag hade aldrig gjort pilgrimsmusslor förut, så jag fegade lite och vågade bara testa med en var, men de blev galet goda så det har jag beställt till min födelsedag!


Vin i finglasen!


Gott!


Varmrätten fick bli typ vår bästa rätt som vi äter mest hela tiden. Lax med gräddfil, rödlök och svart kaviar.


Bordsskick är viktigt!


slurp! maten tog snabbt slut.


Efterätt med världens godaste glass. Här kan ni läsa om den.

Avec till kaffet.



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0