kanellatte

2010-12-20 ♥ 09:36:23 | Kategori >> Mat & bak & sånt | KOMMENTARER (0)



Jag är inte mycket för cappuccino och kaffe latte och allt vad det heter. Bryggkaffe ska det vara. Men ibland, oftast när det inte är koffeinbristen som skapar suget, så kan det vara gott.

Som igårkväll när jag satt uppe och skrev på min c-uppsats. Då gjorde jag en kanellatte. Som egentligen per definition var en kanel-cafe au lait. (Kaffe latte=skummad mjölk och espresso, cafe au lait=skummat mjölk med bryggkaffe).

Mjölk värms i en kastrull och vispar. Jag är inte jättebra. Skummet ska inte ha så stora bubblor egentligen... Jag hade kanel direkt i mjölken. Sen hällde jag i ungefär hälften starkt kaffe och hälften av kanelmjölken.

...och lite kanel på toppen...mest för syns skull.



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0