dagens balkongstatus

2010-08-12 ♥ 16:19:04 | Kategori >> Odling | KOMMENTARER (0)

Mitt maskrosbarn slår snart ut!

Det är ett gammalt solrosfrö från fågelmaten hos mina föräldrar som började växa i en jordpåse jag fick av dem. Plötsligt såg jag ett kritvitt ganska stort skott djupt ner i mörkret. Så den fick bli planterad.

 

Det går att plocka smultron dagligen!


Några fler jordgubbar för i år verkar det dock inte bli.

 

En lite oreganoplanta i ena hörnet lyckades överleva regnvädret. De andra små spädisarna drunknade.

 

Det kommer fullt med tomater!

 

Några av körsbärstomaterna har blivit mogna. De är sanslöst goda.

 

De stora tomaterna har en stund kvar dock.

 

Gurkan slingrar sig längs balkonggolvet. 4 stycken gurkor har den gett hittills. Det är oklart om det kommer några fler, troligtvis inte.




Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0